Strategia este esențială și pentru o țară. Ce și cum să fie, cine și cum s-o facă și s-o implementeze. O discuție cu Daniel Metz (following), fondator al companiei de servicii informatice cu sediul în Cluj devenită NTT Data România, al cărei Președinte al Boardului Executiv este în prezent.
- Ceea ce s-a construit în ITC s-a bazat pe bunul simț în antreprenoriat, n-a existat un document programatic care să construiască o industrie. Alternativa ar fi să faci un inventar al situației, al resurselor, al potențialului.
- Strategia de țară înseamnă să faci ceva pro-activ, vizionar. Cu o strategie de țară putem să ne creăm oportunități, bazându-ne pe ceea avem sau pe ceea ce putem construi pe termen mediu sau lung. Altfel, ne găsim la voia întâmplării.
- Printr-o strategie de țară – dar realistă – putem să creștem volumul de resurse atrase la bugetul țării.
- O strategie de țară trebuie să conducă la o viață mai bună în România.
- Documentul trebuie: să includă jaloane, termene, responsabili ; să devină lege ; să aibă o categorie în bugetul de stat, prima alimentată.
- Strategia trebuie făcută de oameni cu spirit antreprenorial, și care au făcut ceva pentru țară. Plus un grup de experți, care știu tot ce e la nivel global. Plus 2-3 “bătăuși” din fiecare partid, care să-și convingă colegii.
- Succesul demersului depinde de calitatea oamenilor implicați. Și de dedicarea lor: O asemenea sarcină este mandatul vieții tale.
Citește mai multe aici.